Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017

Στην πρωτεύουσα της Πολωνίας,Βαρσοβία!


   Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017 γύρισα από ένα πενθήμερο ταξίδι στην Πολωνία και μετά από τόσα που μου είχαν πει για τον καιρό, αισθάνομαι τυχερός όπου τελικά δεν έβρεχε ,είχε ήλιο και δεν είχε-αισθάνθηκα - και ιδιαίτερο κρύο. Την Τρίτη που επέστρεφα είχε 15 βαθμούς στην Κρακοβία και στην Στοκχόλμη της Σουηδία για να δείτε την διαφορά ,είχε 1 βαθμό.


  Οι χαμηλές τιμές των αεροπορικών πτήσεων κάνει την Πολωνία να είναι πολύ δημοφιλής στους Έλληνες. Δεν νομίζω να έχω επισκεφθεί άλλη χώρα όπου να έχω δει τόσους πολλούς έλληνες. Παντού άκουγα ελληνικά.


  Στην ανάρτηση μου αυτή θα γράψω για την πρωτεύουσα της Πολωνίας την Βαρσοβία. Στην Βαρσοβία έμεινα δύο ημέρες και νομίζω ότι επισκέφθηκα τα βασικά. Έτυχα στην Χριστουγεννιάτικη περίοδο και σε μήνα που τον λες και τον πιο σκοτεινό μήνα του έτους διότι 16.00 η ώρα ήταν σκοτάδι. Η μέρα ήταν μικρή αλλά ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης ήταν απλά τέλειος. ην πρώτη ημέρα είδα ότι δεν ήταν αναμμένος ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης και μου έκανε εντύπωση αυτό. Την επομένη ημέρα διαπίστωσα ότι το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου και γενικά του όλου στολισμού της πόλης έγινε το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου στης 16.00 περίπου. Σε ξεχωριστή ανάρτηση μου θα ανεβάσω πολλές φωτογραφίες για να πάρετε μια ιδέα από τον στολισμό της πόλης αν και για να είμαι ειλικρινής στις φωτογραφίες δεν φαίνεται τόσο καλά όσο στην πραγματικότητα.



   Αρχικά να πω ότι δεν επισκέφθηκα κανένα μουσείο. Θα αναφέρω μερικά μουσεία όμως όπως το Fryderyk Chopin Museum,Warsaw Rising Museum, POLIN Museum of the history of Polish Jews,National Museum in Warsaw,Copernicus Science Centre,The Royal tazienki Museum κλπ.  Δεν είχα διάθεση για μουσεία, όμως περπάτησα την πόλη και ειδικά τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Αν θυμάμαι καλά βρήκα 4 χριστουγεννιάτικες αγορές κανονικές και μια μίνι αγορά με 5 ξύλινα σπιτάκια όπου είχε και καλύτερες τιμές αλλά όχι ποικιλία. Εκτός από τις χριστουγεννιάτικες αγορές επισκέφθηκα εκκλησίες, την παλιά πόλη και δύο πάρκα. Το ξενοδοχείο μου ήταν σχετικά κοντά στο Palace of Culture and Science – εκεί δίπλα είχε μια χριστουγεννιάτικη αγορά- και την πρώτη ημέρα άρχισα την βόλτα μου από το εθνικό πάρκο Ogrod Saski όπου εκεί υπάρχει και το Warsaws Unknown SoldiersGrave.Μετά από το πάρκο κατευθύνθηκα προς την οδό Krakowskie Przedmiescie όπου επισκέφθηκα τον Ναό του Τιμίου Σταυρού, το μνημείο Nicolaus Copernicus και αφού ανέβηκα ξανά τον δρόμο πέρασα από το Πανεπιστήμιο της πόλης, την καθολική εκκλησία Kosciot Wizytek (εάν την έγραψα σωστά),το προεδρικό μέγαρο το οποίο ήταν εξωτερικά γεμάτο από κάμερες τηλεοπτικών καναλιών και μετά ξανά σε εκκλησία και συγκεκριμένα στον ναό της Αγίας Άννας. Μετά την Αγία Άννα απλώνετε η μεγάλη πλατεία με το Sigismunds Column και λίγο πιο πέρα το  βασιλικό κάστρο της πόλης. Δίπλα στην Αγία Άννα είχε και χριστουγεννιάτικη αγορά. Είχε και δεύτερη χριστουγεννιάτικη αγορά προς το Barbakan Warszawski.Είμαι ήδη στην παλιά πόλη όπου και επισκέφθηκα τον καθεδρικό ναό και την πλατεία με την γοργόνα η οποία είχε γύρω της ένα παγοδρόμιο μαζί με σπιτάκια χριστουγεννιάτικα με ποτό και πρόχειρο φαγητό. Το βασιλικό κάστρο δεν το πρόλαβα με το φώς της ημέρας..άρα πρέπει να ξαναπάω στην Βαρσοβία.

Nicolaus Copernicus Monument

   Την δεύτερη ημέρα με χαλαρή διάθεση ξεκίνησα από το πάρκο Lazienki.Εκεί υπάρχει το μνημείο του  Σοπέν και πολλά μουσεία Εγώ ξόδεψα τον χρόνο μου ταΐζοντας σκιουράκια. Μετά από το πάρκο κατευθύνθηκα προς το Εθνικό μουσείο της πόλης και επειδή είχε περάσει η ώρα, κατευθύνθηκα προς την παλιά πόλη όπου ξωτικά και ο Αϊ Βασίλης μοίραζε μπισκοτάκια στον κόσμο, ένας ραδιοφωνικός σταθμός μοίραζε κόκκινες μπάλες με το σήμα του σταθμού – πήρα κι εγώ μια μπάλα- και γενικά υπήρχε μια γιορτινή ατμόσφαιρα όπου κατά τις 16.00 άναψε και ο χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης. Επισκέφθηκα και κάποια εμπορικά καταστήματα, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν εντυπωσιάσθηκα με τις τιμές και δεν ψώνισα κάτι.




  Με λίγα λόγια αυτό ήταν το ταξίδι μου στην Βαρσοβία. Την επόμενη ημέρα είχα αναχώρηση με το τρένο τον 07.55 για Κρακοβία. Με εισιτήριο 60 pln στις 10.46 ήμουν στην Κρακοβία. Υπάρχουν κάποια τρένα με φθηνα εισιτήρια  και κάνουν 15 λεπτά περισσότερο από τα άλλα τρένα όπου το εισιτήριο είναι κάτι παραπάνω από την διπλάσια τιμή όπου έδωσα εγώ.

Kościół Wizytek - Καθολική εκκλησία

Το προεδρικό μέγαρο

Carmelite Church



Ναός Τίμιου Σταυρού - Kościół Świętego Krzyża

Shrine of Our Lady of Grace


Καθεδρικός Ναός της Βαρσοβίας


Saxon Garden Warsaw

Saxon Garden Warsaw

Warsaw's Unknown Soldiers' Grave


Palace of Culture and Science

University of Warsaw

Το προεδρικό μέγαρο


Palace of Culture and Science


Εκκλησία της Αγίας Άννας στη Βαρσοβία

Μνημείο Σοπέν


Park Ujazdowski



Łazienki Park

Łazienki Park

Łazienki Park

Łazienki Park

St. Alexander's Church



΄
Παλιά Πόλη



Κι ένα βίντεο απο το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου όπου άναψε το δέντρο και ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου