Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

ΡΟΥΜΑΝΙΑ

ΚΑΣΤΡΟ PELES

Πριν από έξι χρόνια, Μάιο μήνα , είχα επισκεφτεί την Ρουμανία. Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε με αποτέλεσμα να μην θυμάμαι λεπτομέρειες, όμως θεωρώ ότι τα σημαντικότερα αξιοθέατα που επισκεφτήκαμε τα θυμάμαι και μπορώ να σας δώσω μια ιδέα για το τι μπορείτε να δείτε στην όμορφη αυτή και καταπράσινη χώρα.

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ

Ξεκινήσαμε οδικώς από την Θεσσαλονίκη (αναχώρηση περίπου 19.00 και φτάσαμε την επομένη μέρα το πρωί),περάσαμε τα σύνορα της Βουλγαρίας και κάποια στιγμή μπήκαμε και στην Ρουμανία. Κουραστικό ταξίδι…πιάστηκε η μέση μας …ευτυχώς το ξενοδοχείο είχε τζακούζι και συνήλθα….

ΜΟΝΗ SINAIA

SINAIA

Αφού μπήκαμε στην Ρουμανία περάσαμε περιφεριακά από το Βουκουρέστι και φτάσαμε στην Sinaia .Στην πόλη αυτή ο Κάρολος ο Α ήταν αυτός που έδωσε την εντολή το 1873 στον  αρχιτέκτονα Wilhem Doderer και έχτισε το εντυπωσιακό Κάστρο Πέλες. Από τα 168 δωμάτια του Κάστρου μπορείτε να επισκεφτείτε μόνο τα 35. Ο Κάρολος ήταν αυτός ο οποίος συνένωσε τα τρία μέρη που απαρτίζουν την σημερινή Ρουμανία. Μην  πηγαίνετε να επισκεφτείτε το Κάστρο την Δευτέρα, θα το βρείτε κλειστό. Ένα άλλο μέρος που πρέπει να επισκεφτείτε σ αυτήν την πόλη είναι το μοναστήρι Sinaia(17° αιώνα).

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΟΝΗΣ SINAIA

BRASOV

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε για την πόλη Brasov  με τις γνωστές στο παρελθόν ακμάζουσες ελληνικές κομπανίες. Επισκεφθήκαμε τον Ναό της Αγίας Τριάδος όπου είναι ο Ναός της ελληνικής κομπανίας, το ελληνικό κοιμητήριο, το κτήριο του ελληνικού σχολείου που ανεγέρθηκε με έξοδα των εμπόρων της πόλης  και την Μαύρη ευαγγελική  εκκλησία.

ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ
IASIO

Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε το Ιάσιο, μια πόλη όπου υπήρξε σημαντικό πνευματικό και καλλιτεχνικό κέντρο και ήταν ο τόπος συνάντησης συγγραφέων , καλλιτεχνών και επιστημόνων. Στην πόλη αυτή ο Αλέξανδρος Υψηλάντης στις 22/02/1821 κήρυξε την ελληνική επανάσταση. Επισκεφθήκαμε  την πιάτζα ουνίρι όπου βρίσκεται η εκκλησία Των Τριών Ιεραρχών , κτισμένη το 1638 από τον Βοεβόδα Βασίλειο Λούπου και την Μητρόπολη όπου βρίσκεται το σκήνωμα της Αγίας Παρασκευής της Επιβατηνής. Στο πάρκο εκεί κοντά στην Μητρόπολη θα συναντήσετε και το κτίριο του Εθνικού Θεάτρου. Αμέσως μετά πήγαμε στη Μονή Γκόλια που κτίσθηκε από τον Βασίλειο Λούπου και αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κτίρια του Ιασίου. Στην μονή υπάρχει το τυπογραφείο της μητρόπολης καθώς και ο ελληνικός φοιτητικός σύλλογος. Μετα επισκεφθήκαμε τον Ναό του Αγίου Σάββα (1623) και τον Ναό του Αγίου Νικολάου (1493).Απέναντι από τον Ναό του Αγίου Νικολάου υπάρχει το Palatul Culturi .

Palatul Culturi

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

BUKOVINA

Την επόμενη μέρα κατευθυνόμαστε στην περιοχή Bucovina όπου γνωρίσαμε τα μοναδικά μοναστήρια της στα οποία αναπτύχθηκε έντονη πνευματικότητα. Αυτό που θα σας εντυπωσιάσει και δεν θα έχετε ξαναδεί είναι οι εξωτερικές νωπογραφίες στους  Ναούς καθώς επίσης και οι μεγάλες στέγες των Ναών όπου είναι τόσο μεγάλες για να προστατεύουν τις νωπογραφίες των Ναών. Απέραντο πράσινο σε όλη την διαδρομή δημιουργούσε την  απόλυτη ηρεμία στο βλέμμα μας και στην ψυχή μας. Για αρκετή ώρα ήμασταν μόνο εμείς στο δρόμο και κανένα άλλο αυτοκίνητο. Πλησιάζοντας σε ένα από τα μοναστήρια ακούσαμε την καμπάνα να χτυπά και διακρίναμε την νεκρώσιμη  ακολουθία όπου μετέφεραν τον άνθρωπο τους πάνω σε κάρο. Περάσαμε πολλά χωριά και διακρίναμε μεγάλη φτώχια. Στις επόμενες μας στάσεις  επισκεφθήκαμε την Μονή Humor, Μονή Sucevita, Μονή Voronet και την Μονή  Neamt την μεγάλη Λαύρα του ρουμανικού ασκητισμού .

Μονή Humor

Μονή Sucevita

SIGHISOARA

Την επόμενη μέρα περάσαμε τις καταπράσινες τρανσιλβανικές Άλπεις με τις υπέροχες λίμνες και τα γραφικά χωριά. Το μεσημέρι φτάσαμε στην γενέτειρα πόλη του κόμη Δράκουλα την  πόλη Sighisoara όπου είδαμε το φρούριο του 16 αιώνος και την εκκλησία γοτθικού ρυθμού. Το κάστρο του κόμη Δράκουλα το συναντήσαμε στον δρόμο μας αλλά την περίοδο εκείνη ήταν κλειστό.(υπό συντήρηση)

SIBIU

Την επόμενη μέρα μεταβήκαμε σε μια άλλη πόλη με το όνομα Sibiu.Επισκεφθήκαμε την Μητρόπολη της ελληνικής κομπανίας και κάναμε μια βόλτα στην πόλη όπου θαυμάσαμε τα διάφορα μεσαιωνικά κτίρια που υπάρχουν. Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε για Βουκουρέστι μέσω της κοιλάδας του Όλτ με ενδιάμεσους σταθμούς την Μονή Gozia kai Cyrtea de Arges.

Μονή Gozia

Μονή Cyrtea de Arges
BUCURESTI

Επόμενος σταθμός είναι το Βουκουρέστι. Ξεναγηθήκαμε στα μνημεία  της πόλης  που έχουν διατηρηθεί και επισκεφθήκαμε τον Ελληνικό ορθόδοξο Ναό με το άγαλμα του Ρήγα Φεραίου να δεσπόζει στο προαύλιο του Ναού.